Полово предаваеми инфекции - Urolog BG

Полово предаваеми инфекции

Чувствата между мъжа и жената са най-възвишените чувства в нашия свят. Когато жената реши да пусне мъжа в царството на любовта, това е кулминационният момент в техните взаимоотношения. Всички видове полови игри, които се харесват и на двамата се приемат за нормални. До тук, както е прието да се казва, е безпроблемно.

Много често обаче, няколко дни след първия полов акт възниква проблем! Мъжа чувства парене по хода на уретрата. В началото паренето е съвсем леко и безобидно, но постеменно се засилва. В повечето случаи се забелязва изтичане на секреция от уретрата. Уринирането зачестява, а понякога става съвсем нетърпимо. Урината се променя по цвят и добива неприятна миризма. След няколко дни се появява дискомфорт в половата област. Развива се картината на остър уретрит. Човека се задава въпрос: всичко това нормално ли е или не? Дали пък не е временно! Бързам да ви отговоря. Не, не е нормално. Не е и временно. Със или без лечение оплакванията отслабват, понякога дори изчезват временно. Временно, не окончателно, защото след седмица или месец напомнят, че те са тук. Сега има болки в седалищната област, ниско в корема или в слабините. Възпалителния процес засяга простатната жлеза и пикочния мехур. Може да попитате партньорката дали има оплаквания. Отговора най-често е не. И наистина тя няма никакви субективни оплаквания от страна на пикочополовата система. Тогава какво се е случило с вас?

В уретрата на мъжа след половия акт може да попаднат най-различни микроорганизми. Най-често това са: Хламидия Трахоматис, Уреаплазма Уреалитикум, Трихомонас вагиналис, Ентерококус фекалис, Ешерихия коли, Стафилококус и т.н. Практиката показва че, най-често в половата ситема едновременно навлизат няколко бактерии-микс флора. Защо при партньорката няма оплаквания? Ами няма, защото от направените статистически изследвания се установява, че до 80% от жените носят безсимптомно инфекция.

Възникналата ситуация не е нито сложна, нито опасна. Просто трябва да се обърнете към уролог специалист. Той ще направи всичко необходимо да бъдат диагностицирани попадналите в пикочополовата система микроорганизми. Антибиотикограмата ще помогне при избор на подходящ антибиотик. Задължително ще трябва да се направи изследване и на партньорката и да се проведе лечение.

Всяко пренебрегване на първоначалните оплаквания, самолечение или приемане на антибиотици без изследвания води до хронифициране на инфекцията. Инфекцията засяга простатната жлеза, пикочния мехур, както и органите в малкия таз.