Урологичния кабинет е специализиран и работи върху възпалителните заболявания на пикочополовата система като:

Прочетете още

Общи данни за работата

Урологичния кабинет е специализиран и работи върху възпалителните заболявания на пикочополовата система като остър и хроничен простатит,уретрит, цистит,хроничен пиелонефрит, орхиепидидимит , както и ериктилни дисфункции/полова слабост/ които са много често срещани.

Хроничния простатит се среща най-често при младите полово активни мъже на възраст от 20 до 40 г.В голям процент от хората придобитото възпаление на тази възраст се запазва и се активира по късно след 10-20 г.

Разглеждано в съвременен аспект хроничния простатит има възпалително-алергична генеза.Причинителите са микроорганизми от най-различен характер:хламидиа трахоматис,ентерококус специес,ешерихия коли,стафилококи,стрептококи,гонококи,трихомони,уреаплазми,

Както и много вируси-еховируси,коксаки вирус и др.

Микроорганизмите попадат в простатната жлеза основно по полов път.Освен този път инвазията може да настъпи по кръвен,лимфен път и по съседство.Затова нерядко наблюдаваме хроничен простатит при млади мъже още незапочнали активен полов живот.Най-вероятно съществуват фокални инфекции излъчващи микроорганизми в кръвното русло:перитонзиларни абсцеси,зъбни грануломи,хроничен синузит или отит,хроничен колит , перианални фистули,хемороиди и др.

Попаднали в паренхима на простатната жлеза микроорганизмите предизвикват възпаление.Когато това възпаление не се диагностицира навреме и не се лекува правилно до окончателното му излекуване хронифицира.Организма се стреми да ограничи възпалението като изработва мукополизахаридни капсули около мястото на възпаление.

Мукополизахаридните капсули не пропускат приеманите през устата антибиотици или ги пропускат в много малка степен,количество крайно недостатъчно за излекуване.Така оформените интраканаликуларни абсцеси в простатната жлеза могат да съществува 15-20 г.и дори повече.Организма започва да изработва антитела насочени към собсвените простатни клетки-автоантитела.Образува се порочен кръг-циркулус вициозус.

Клинично хроничния простатит протича с множество оплаквания като: често уриниране,дискомфорт в областта на половите органи,тъпи болки в тестисите и слабините,парене при уриниране и еякулация,еректилна дисфункция и т.н.

За поставяне на точна диагноза и започване на лечение са необходими следните изследвания :

• Ректално туширане.
  • Първа сутрешна урина.
  • Простатен секрет.
  • Уретрален секрет.
  • Уретрална обтривка.
  • Изследване за хламидиална инфекция.
  • Изследване за микоплазми.
  • Ехографско изследване на пикочополовата система.
  • Изследване на туморни маркери.
  • При показания извършване на уретроцистоскопия.

Лечението на хроничния простатит трябва да бъде комплексно. Назначават се антибиотици орално в съответствие с антибиотикограмата за две седмици.Като подържаща терапия се назначава цинк,имуностимулатори,кверцитин,цитрамакс. Провежда се термотерапия на простатната жлеза трансуретрално или трансректално.При термотерапията / локално повишаване температурата от 41до 45гр./ се подобрява кръвообръщението и лимфообръщениеото на простатната жлеза,повишава се локалния имунитет а оттам и общия имунитет на организма.Локалното повишаване температурата на простатната жлеза има мощно антибактериално и противовирусно действие. Непосредствено след пероралното лечение с антибиотици се правят три апликации във възпаления участък на простатната жлеза през 7 дни.Изследванията показват ,че вкараните през мукополизахаридната капсула на възпалението антибиотици са 2500 пъти по силно действащи от тези назначени за орално лечение.Апликациите се правят под ехографски котрол с локална анестезия. Ако в процеса на изследванията установим нарушение в дренажа на урината дължащо се на стриктура на уретрата или склероза на мехурната шийка прилага се оперативно отстраняване на препятствието.

Кабинета разполага със следната апаратура за диагностика: Видеозон за абдоминална и трансректална ехография “ ALOKA SSD 500 “. Цистоскоп тип “ OLIMPUS “ за извършване на уретроцистоскопия и биопсия. Лазер “GITA M “ За лазерна терапия при хроничен простатит. Урофруометър за функционално изследване .

В кабинета се извършват прегледи и лечение на урологично болни,подготовка на болни за оперативно лечение,биопсия на простатната жлеза и пикочния мехур.Провежда се лечение на болни със затегнати форми на хроничен простатит/неповлияващи се от продължително лечение с антибиотици/ с прилагане на интрапростатно инжектиране на подходящи коктейли,както и термотерапия. На болните нуждаещи се от оперативно лечение на простатната жлеза се извършват трансуретрална резекция/TURP/ или трансвезикална аденомектомия.Ендоскопски операции при тумори на пикочния мехур както и отворени резекции.Всички видове операции на бъбреците и половите органи.

Работно време:

08:00-12:00 и 14:00-17:00

Цени:

Цена на консултативен преглед: 30 лв.
Цена на ехография коремни органи: 30 лв.

Прегледите стават с предварително записване на адрес:

Ул. "Георги Софийски"
№ 14-20
срещу Александровска болница

Тел. (02) 423 2065
GSM 0888 61 82 77
GSM 0879 37 75 97
GSM 0885 10 74 25

karachorov.k@abv.bg

Чужди езици:
английски, арабски.

Урологичните операции се извършват в Болница "София мед" с направление от Здравната Каса.
Допълнително заплащане за избор на екип

София, бул. "Г.М.Димитров" 16

Член на Български Лекарски Съюз